Viimase kuu jooksul olen tähele pannud, et lokaalsete ettevõtete veebilehed on hakanud vähem saama veebiliiklust nii “Sponsitud” kui ka orgaanilisest otsingust ja seda vaatamata kõrgele positsioonidele otsingu tulemustes. Nüüd on põhjus teada!

Põhjus seisnes selles, et Google on hakanud eksperimenteerima sellega, milliseid infoplokke see näitab otsingumootori otsingutulemustes lokaalse otsingu puhul.

Google lokaalne otsing on otsinguviis Google’is, mis aitab sul leida lähedal asuvaid ettevõtteid, teenuseid või kohti. Näiteks, kui sa otsid “kohvikud” või “juuksurid”, näitab Google sulle tulemusi, mis on sinu praegusele asukohale kõige lähemal. See teeb elu mugavamaks, kui sa vajad midagi kiiresti või ei taha kaugele minna.

3 erinevat variatsiooni

Esimene variatsioon on sarnane varasemale klassikalisele versioonile: Sponsitud tulemused, asukohad ja orgaanilised tulemused.

Google lokaalse otsingu tulemuste vaade, kus eespool on sponsitud veebilehed, siis tulevad kohaliku otsingu infokaardid: Google maps, Kohtade saidid, kus näidatakse tulemusi portaalidest ja viimasena "Kohad" Google Minu Ettevõtte profiilidega.

Kui varasemalt näidati peale sponsitud veebilehtede lihtsalt kaarti ja Google Minu Ettevõtte mõningaid viiteid (siin võrdväärne blokiga “Kohad”), siis nüüd on lisandunud veel “Kohtade saidid”, kus on lisatulemused suurtematelt portaalidelt, kust võib veel relevantset infot leida.

See uus plokk võtab endale lisa tähelepanu ja seeläbi orgaanilises järjestuses olevad veebilehed saavad vähem tähelepanu ja külastusi.

Teine variatsioon: pisut erinev eelmisest

Teine variatsioon lokaalse otsingu tulemustelehest, kus eespool näidatakse sponsitud veebilehti, siis klassikaline Google Maps ja Google Minu Ettevõtte profiilide infoga ja lõpus "Kohtade saidid" viited.

Siin siis järjestus nagu oli varasemalt aga juurde on lisandunud “Places sites” ehk “Kohtade saidid”, mis asub nüüd “Asukohtade” infopaneeli järel.

Siin jällegi effekt see, et lokaalses otsingus orgaaniliselt 1. positsioonil olev veebileht saab vähem klikke.

Kolmas variatsioon: asukohad, sponsitud ja orgaanilised tulemused

Selle paigutuse juures on märkimisväärne see, et üleval ei näita sponsitud tulemusi. Just selline otsingutulemuste paigutus põhjustabki Google Ads’i lokaalsete otsingukampaaniate klikitavuse (CTR) ja konversioonimäärade langust, sest inimesed saavad vajaliku info kätte eelpool olevast asukohtade plokist.

Kokkuvõte

Google katsetab erinevaid infoplokkide paigutusi, mis mõjutavad kasutajate tähelepanu. Üks peamisi muudatusi on uue infoploki “Kohtade saidid” lisamine, mis koondab lisatulemusi suurematelt portaalidelt. See plokk võtab osa tähelepanust orgaanilistelt otsingutulemustelt, mistõttu saavad orgaanilises ja sponsitud järjestuses olevad veebilehed vähem tähelepanu ja külastusi.

Kõige tähtsam tarkusetera, mis sellest loost võtta on on see, et igal juhul on keskseks elemndiks asukohtade plokk, mis on alati eespool orgaanilisi tulemusi ja kui tahad, et sinu ettevõte oleks orgaaniliselt nähtav inmestele, kes on kuskil läheduses, tuleb teha ettevõttele korralik informatsiooniga täidetud Google Minu Ettevõtte profiil juhul, kui seda pole veel tehtud.