SEO ehk veebilehe otsingumootoritele optimeerimine on tänapäeval iga veebiäriga tegeleva ettevõtte jaoks kriitilise tähtsusega. See aitab sinu veebilehel Google’is ja teistes otsingumootorites kõrgemale jõuda, et rohkem inimesi sind leiaks. Aga kuidas täpselt SEO töötab ja milliseid tulemusi see annab? Vaatame lähemalt mõningaid värskeid uuringuid ja numbrilisi fakte, mis on internetis avaldatud. Need aitavad sul paremini mõista, miks SEO-sse tasub panustada, isegi kui sa pole suurim digitaalne ekspert.

Otsingutulemuste esilehe mõju on endiselt võimas

Üks olulisemaid asju SEO puhul on pääseda otsingutulemuste esimesele lehele. Miks? Sest enamik inimesi ei vaata kunagi kaugemale esimesest leheküljest. Uuringud näitavad, et see on endiselt tõsi ja isegi tugevamalt kui varem.

  • Google’i esimesel lehel olevate tulemuste klikkimise määr (CTR) on oluliselt kõrgem. Näiteks näitas üks Semrush’i uuring, et esimesel positsioonil olev lehekülg saab keskmiselt 27,6% kõikidest klikkidest. See number langeb järsult juba teisel positsioonil ja edasi. See tähendab, et kui sinu veebileht on otsingutulemustes eesotsas, on palju suurem tõenäosus, et inimesed seda külastavad. Allikas: Semrush Blogi

Mobiilisõbralikkus ja lehe kiirus on kriitilised

Tänapäeval kasutavad inimesed internetti peamiselt mobiiltelefonides. Seega on otsingumootorite jaoks väga oluline, et sinu veebileht oleks mobiilisõbralik ja kiire. Google hindab neid tegureid kõrgelt ja need mõjutavad sinu positsiooni otsingutulemustes.

  • Mobiilile optimeerimata veebilehed kaotavad liiklust. Backlinko andmete kohaselt on mobiilisõbralikkus kriitilise tähtsusega ja Google indekseerib esmalt mobiiliversioone. See tähendab, et kui sinu veebileht ei tööta mobiilis hästi, mõjutab see otseselt sinu nähtavust. Allikas: Backlinko
  • Aeglane lehe laadimine peletab külastajad eemale. Google’i enda uuringud on näidanud, et isegi ühesekundiline viivitus mobiilse lehe laadimisel võib vähendada konversioone (näiteks ostude või päringute arvu) kuni 20%. See number rõhutab lehe kiiruse olulisust mitte ainult SEO, vaid ka kasutajakogemuse seisukohalt. Allikas: Google Think with Google

Kvaliteetne sisu on endiselt kuningas

Kuigi tehniline SEO ja lehe kiirus on olulised, ei saa üle ega ümber kvaliteetsest ja asjakohasest sisust. Google’i algoritm muutub järjest targemaks ja oskab paremini hinnata sisu väärtust kasutaja jaoks.

  • Pikk ja põhjalik sisu kipub kõrgemale positsioonile jõudma. HubSpoti uuring leidis, et blogipostitused, mis on pikemad kui 2000 sõna, saavad oluliselt rohkem orgaanilist liiklust. See ei tähenda, et iga postitus peab olema meeletult pikk, kuid see viitab sellele, et põhjalik ja väärtust pakkuv sisu on eelistatud. Allikas: HubSpot Blog
  • EAT (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) on oluline usaldusväärsuse jaoks. Google’i kvaliteedijuhised rõhutavad EAT põhimõtteid, mis tähendab, et otsingumootorid hindavad sisu, mis on loodud ekspertide poolt, on autoriteetne ja usaldusväärne. See on eriti oluline tervise-, finants- ja õigusvaldkonnas. Allikas: Google Search Quality Rater Guidelines

Linkide ehitamine jätkub olulise osana

Välised lingid ehk teistelt veebilehtedelt sinu lehele suunatud lingid on olnud ja on jätkuvalt üks olulisemaid SEO faktoreid. Need toimivad justkui usaldushääled sinu veebilehe kasuks.

  • Kvaliteetsed tagasilingid on korrelatsioonis kõrgemate edetabelikohtadega. BrightEdge’i uuringud näitavad, et kvaliteetsete ja asjakohaste tagasilinkide omamine on jätkuvalt tugevalt seotud paremate positsioonidega otsingutulemustes. Oluline on rõhutada just kvaliteeti, mitte kvantiteeti. Allikas: BrightEdge

Need viimased uuringud kinnitavad, et SEO on dünaamiline valdkond, mis nõuab pidevat tähelepanu ja kohanemist. Isegi kui sa pole SEO ekspert, on oluline mõista neid põhimõtteid ja investeerida oma veebilehe nähtavusse, et jõuda rohkemate potentsiaalsete klientideni ja saavutada edu digitaalses maailmas.