Oled vaeva näinud, et luua suurepärane veebileht, aga kas Google seda üldse näitab? Uus uuring toob välja, et üle 60% veebilehtedest jääb Google’i otsingumootori kasutajatele nähtamatuks. See tähendab, et potentsiaalsed kliendid ei leia sind üles ja sinu ettevõte jääb ilma väärtuslikust liiklusest.

Testi, kas sinu hiljutine blogi artikkel või uus veebileht on juba Google’s nähtav.

IndexCheckr analüüsis 16 miljonit veebilehte ja leidis, et vaid 37% neist on Google’i poolt täielikult indekseeritud. See on murettekitav trend, eriti arvestades, et veeb on tänapäeval peamine kanal klientide leidmiseks.

Mis on indekseerimine?

Indekseerimine on protsess, mille käigus Google’i robotid skannivad ja analüüsivad veebilehti, et neid oma otsingutulemustesse lisada. Kui sinu leht ei ole indekseeritud, siis see ei ilmu otsingutulemustes, isegi kui keegi otsib otseselt sinu ettevõtte nime või pakutavaid teenuseid.

Miks lehed jäävad indekseerimata?

Uuring toob välja mitu põhjust, miks veebilehed jäävad indekseerimata:

  • Tehnilised vead: Veebilehe koodis esinevad vead võivad takistada Google’i robotitel lehte korralikult skannimast.
  • Halb sisu: Google eelistab kvaliteetset ja originaalset sisu. Kui sinu lehel on dubleeritud või väheväärtuslikku sisu, siis see võib indekseerimist takistada.
  • Liiga palju linke: Kui sinu lehel on liiga palju väliseid linke, siis see võib Google’i robotid segadusse ajada ja takistada neil lehte korralikult indekseerimast.
  • AI-genereeritud sisu: Uuring näitab, et 2022. ja 2023. aastal on indekseerimata lehtede arv järsult kasvanud, mis on tõenäoliselt seotud AI-genereeritud sisu levikuga.

Kas sinu veebileht on ohus?

Lisaks indekseerimata lehtedele on oluline teada, et Google võib ka varem indekseeritud lehti deindekseerida. See tähendab, et leht eemaldatakse otsingutulemustest. Uuring näitas, et deindekseeritakse koguni 21% lehtedest.

Miks Google lehti deindekseerib?

Põhjuseid võib olla mitu:

  • Lehe eemaldamine: Kui leht on veebist eemaldatud või selle URL on muudetud, siis Google eemaldab selle oma indeksist.
  • Sisu muutmine: Kui lehe sisu on oluliselt muudetud ja see ei vasta enam otsingupäringutele, siis Google võib selle deindekseerida.
  • Tehnilised probleemid: Kui lehel esineb tehnilisi probleeme, mis takistavad Google’i robotitel lehte skannimast, siis see võib samuti deindekseerimisele kaasa aidata.
  • Duplikaatsisu: kui veebilehe struktuuris avastatakse sarnase sisuga alamlehti valib Google nendest ühe ja võib kõige olulisema deindekseerida.
  • Karistused: Kui Google tuvastab, et leht rikub tema reegleid (näiteks rämpsposti levitamine või keelatud SEO taktikate kasutamine), siis see võib lehe deindekseerida.

Seega on oluline oma veebilehte regulaarselt jälgida ja vajadusel teha muudatusi, et see jääks Google’i indeksi ja oleks potentsiaalsetele klientidele nähtav.

Mida teha?

Kui sa tahad, et sinu veebileht oleks Google’is nähtav, siis pead tagama, et see oleks tehniliselt korrektne, sisaldaks kvaliteetset sisu ja oleks Google’i robotitele hõlpsasti skannitav. Samuti on oluline oma veebileht Google’ile esitada ja regulaarselt jälgida indekseerimise staatust. Selleks tasuks kaaluda SEO monitooringu teenust, mille üks oluline osa on indekseerimise staatuse jälgimine.

Ära lase oma veebilehel kaotada nähtavust! Võta ühendust SEO spetsialistiga ja taga, et sinu veebileht oleks Google’is nähtav ja tooks sulle uusi kliente.

Link uuringule: https://indexcheckr.com/resources/google-indexing